Agenda – Erasmus – Stagio Job Shadowing
May 11, 2017
ANUNȚ DE ÎNCEPERE PROIECT ”SMART BUSINESS – Antreprenoriat in Regiunea Sud-Muntenia”
February 9, 2018
Show all

Training Wizards – NLP Accelerator

Parteneriatul proiectului

R4 – Consultanță și Formare Profesională SRL

Economic Confort SRL

Asociația IQ Level

4EMES – Consultores Associados Lda

Buget: 26 350 euro

NLP

NLP este abrevierea de la  Neuro Linguistic Programming (Programare Neuro Lingvistica) – un termen ce încorporează cele mai importante trei componente implicate în generarea experiențelor umane: neurologie, limbaj și programare. Sistemul neurologic reglementează modul în care functionează corpul nostru, limbajul determină modul în care noi interacționăm și comunicăm cu alți oameni, iar programarea determina modurile de reprezentare ale lumii in care traim.

NLP iti oferă gândirea strategică și o înțelegere deplină a proceselor psihice și cognitive din spatele comportamentului propriu si al celorlalți.

Obiective

  1. îmbunătățirea nivelului de competențe ale formatorilor și îndrumătorilor de practică prin introducerea elementelor NLP în activitatea de formare, în vederea motivării, stimulării și încurajării cursanților, a schimbării atitudinii acestora față de educație, muncă, societate.
  2. cooperarea transnațională în vederea obținerii de cunoștințe noi privind cele mai moderne tehnici de predare/evaluare/elaborare documente și asigurarea unui parteneriat pe termen lung cu furnizorul de formare portughez.

Activități

  1. 1.Curs – NLP for Management and Motivation Activities in Training Context – 2 mobilități (noiembrie 2016 / martie 2017)
  2. 2.Stagiu Job – shadowing – 1 mobilitate (mai 2017)

Tematica de curs: 

  • Conceptele / Pilonii NLP
  • NLP ca instrument de lucru
  • Comunicarea asertivă – concept și beneficii
  • Modelul de comunicare NLP
  • Niveluri neurologice și procesul de învățare
  • Sistemul de reprezentare preferat
  • Comunicarea non-verbala
  • Relația de încredere și influența reciprocă
  • Leadership-ul si Inteligenta emotionala
  • Influența formală și non-formală în grupurile de training
  • Gândirea sistemică și dinamica muncii în echipă

NLP – Programarea Neuro-Lingvisticaatitudine pentru excelenta

Neuro – cum functioneaza creierul, cum gandim;

Lingvistic – cum comunicam cu noi si cu altii;

Programare – cum ne programam actiunile pentru a ne atinge scopurile.

 

PILONII NLP – acestea sunt elementele esențiale pentru excelența efectivă în comunicare

  1. Raportul
  2. Conștientizarea senzorială
  3. Obiective – Gândirea în direcția rezultatelor precise
  4. Flexibilitatea comportamentală

Pilonii de baza ai NLP

1.Raportul – Cum iti construiesti o relatie cu altii si cu tine insuti.

Acest termen inseamna a crea o relatie in care cei implicati se simt bine si pot fi deschisi unii fata de altii.

Constientizarea senzoriala – Ati remarcat vreodata cat de diferite sunt culorile, sunetele, mirosurile atunci cand pasiti in casa altcuiva?

Perceptia senzoriala este deosebit de puternica si poate fi folosita in favoarea ta, pentru depasirea obstacolelor din viata de zi cu zi. Constientizarea ei este esentiala si de aceea se afla printre pilonii Programarii Neuro-Lingvistice.

ObiectiveGandirea in directia rezultatelor precise: sa te gandesti la ce vrei sa obtii si sa nu ramai captiv in trecut si intr-un mod de gandire predominant negativ. Aceasta abordare te va ajuta sa iei deciziile potrivite in momentele esentiale si sa faci cele mai bune alegeri, oricand, oriunde.

Flexibilitatea comportamentala – Se refera la descoperirea unei modalitati de a face ceva diferit in momentul in care abordarea prezenta a unei probleme nu da roade. Flexibilitatea este cheia practicii NLP.

CUM SE REFLECTA APLICABILITATEA PILONILOR NLP IN REALITATEA COTIDIANA?

  • In practica, pilonii Programarii Neuro-Lingvistice (NLP) actioneaza impreuna pentru a-ti asigura reusita oricarei actiuni pe care vrei sa o efectuezi.
  • Sa luam un exemplu: Ai comandat un soft pentru a tine o evidenta a contactelor si datelor sensibile ale acestora. La un moment dat softul nu mai merge. Suni la producator si esti redirectionat spre departamentul Relatii Clienti. Prima data trebuie sa interactionezi cu cei de la Relatii Clienti si sa iti creezi o relatie cordiala cu ei ca sa te ajute (Raport). Apoi sa te folosesti de auz ca sa fii atent la ce spun consultantii si sa dai raspunsul potrivit (Constientizarea senzoriala). Trebuie sa fii foarte clar ce urmaresti prin plangerea ta (Gandirea in directia rezultatelor precise) si intr-un final sa fii flexibil in comportament si sa iei in considerare diferite optiuni pentru a scapa din impas (Flexibilitate comportamentala).

PREMISELE NLP

  • The map is not the territory – Harta nu e totuna cu teritoriul

Harta nu este teritoriul. Tu ai propriul mod de a intelege lumea din jur. Perceptia ta nu inseamna ca aceasta este si realitatea. Nu poti avea intotdeauna toate informatiile, la fel cum pe o harta nu gasesti cele mai mici detalii.

Harta ta este mai degraba reprezentarea ta asupra realitatii, decat realitatea in sine. Tu creezi aceasta harta prin filtrarea informatiilor cu ajutorul simturilor, limbajului, credintelor si valorilor, precum si prin intermediul experientei tale.

  • Respecta hartile celorlalti despre lume

Daca doresti sa comunici eficient, este bine sa-ti dezvolti o anume curiozitate (interes). Tinand cont ca fiecare persoana are propria harta, cine decide care este cea corecta si care nu?

PREMISELE NLP

  • Continutul mesajului tau este raspunsul pe care il primesti. Daca iti asumi responsabilitatea pentru mesajul pe care il transmiti, aceasta iti confera controlul asupra procesului si rezultatelor. Daca vrei sa detii controlul asupra succesului tau, asuma-ti responsabilitatea pentru ceea ce comunici – daca nu primesti raspunsul dorit, incearca sa explici altfel.
  • Daca este posibil pentru un om este posibil si pentru altii
  • Nu exista esec, ci numai feedback. Chiar si daca nu ai obtinut rezultatul dorit, tu totusi ai obtinut un rezultat. Foloseste feedbackul ca sa explorezi ce anume poti face diferit pentru a obtine rezultatul pe care il vrei. Intreaba-te: “Ce pot invata de aici?” si “Ce pot face altfel/in alt mod?” Concentreaza-te asupra solutiilor si nu asupra problemelor. Esecul exista doar ca si stare, ca si perceptie.
  • Mintea si trupul sunt parti ale aceluiasi sistem. Modul in care gandesti are un impact direct asupra fizilogiei tale. Daca gandurile te intristeaza, corpul tau va reflecta aceasta. Daca gandurile te fac fericit, corpul tau va reflecta aceasta. Gandirea negativa tinde sa provoace stres, blocand astfel fluxul energetic.   Tot mai frecvent se constata ca bolile grave pot fi cauzate de acumularea de stres. Este bine asadar sa facilitezi fluxul energetic gandind pozitiv.
  • Orice comportament are o intentie pozitiva
  • Persoana cu cea mai mare flexibilitate va controla sistemul. Flexibilitatea nu inseamna sa dai frau liber oricarei idei, ci sa fii capabil sa te adaptezi si sa conduci prin gandirea si comportamentul tau. Inflexibilitatea inseamna rigiditate in gandire, idei fixe, si  “un singur mod de a face lucrurile”.
  • Daca intotdeauna faci ceea ce ai facut intotdeaunaintotdeauna vei obtine acelasi rezultat
  • Tu nu esti identic cu comportamentul tau. Comportamentul tau este un lucru pe care il faci tu si caruia ceilalti oameni ii dau sens. Cu alte cuvinte, oamenii dau propria lor interpretare comportamentului tau, folosind drept unitate de masura propria harta despre realitate. Exista sanse ca interpretarea lor sa fie “virusata”. Oamenii de succes nu uita sa vada si dincolo de comportament, in interactiunea pe care o au cu cei din jur.
  • Perceptia ta este realitatea ta. Harta ta despre realitate este creata de modul in care percepi lucrurile. Perceptia ta asupra unei situatii va fi diferita de cea a celorlalti. Intrucat nu este posibil ca doi oameni sa aiba aceeasi experienta, exista foarte putine adevaruri universale.
  • Ai responsabilitatea mintii si a rezultatelor tale
  • Rezistenta este un semn al lipsei de raport. Dupa ce te-ai straduit sa construiesti un raport cu oamenii poti sa devii lider si sa-i conduci la un rezultat win-win (castig- castig). Daca raportul este absent, vor aparea semne ale impotrivirii.
  • Nu poti sa nu comunici. In anul 1960, profesorul Albert Mehrabian a studiat eficienta comunicarii verbale si a ajuns la urmatoarele concluzii statistice:
  • 7% din mesaj se transmite prin cuvintele rostite;
  • 38% din mesaj se transmite prin modul in care sunt rostite cuvintele;
  • 55% din mesaj se transmite prin limbajul corpului si expresia facial

Ai toate resursele de care ai nevoie ca sa te schimbi Faptul ca tu crezi acest lucru te va ajuta sa te ajuti in gasirea resurselor de care ai nevoie ca sa faci schimbari care iti vor fi benefice.

COMUNICAREA ASERTIVA – CONCEPT SI BENEFICII

  • Asertivitatea este cea mai eficienta modalitate de solutionare a problemelor interpersonale. Pentru o descriere ampla a comportamentului asertiv am putea spune ca esteechidistant fata de cei doi poli de comunicare: agresiv si pasiv.
  • Comunicarea directa, deschisa si sincera permite receptionarea mesajelor fara blocaje si distorsiuni, ceea ce mentine si imbunatateste relatiile cu ceilalti. Capacitatea de a comunica in mod asertiv sentimentele, emotiile si gandurile fara a leza integritatea celorlati, reprezinta un mod eficient de comunicare.
  • COMUNICAREA NON-VERBALA
  • limbajul trupului este o forma de comunicare non-verbala mentala si fizica a omului, constand din pozitia corpului, gesturi, expresia faciala si miscarea ochilor. Trimiterea si interpretarea acestor semnale
  • Comunicarea nonverbala are, datorita ponderii ei mari in cadrul comunicarii realizate de un individ, un rol deosebit de important. Aceasta se refera la transmiterea de semnificatii prin infatisare, gesturi, mimica fetei, tinuta, miscare, inflexiunile vocii, intonatie, privire, imbracaminte.
  • Limbajul contribuie la comunicare prin expresia fetei, miscarea corpului (gesturi), pozitia corpului, aspectul general si comunicarea tactila. Se face aproape  in intregime in subconstient.

Rezultate tangibile

  • 2 mobilități curs de formare NLP for Management and Motivation in Training Context – 14 participanți – 14 Certificate Europass emise
  • 1 mobilitate pentru job-shadowing – NLP techniques observation activities – 5 participanți – 5 Certificate Europass emise
  • Publicarea CV-urilor formatorilor pe Bursa Formatorilor

Rezultate tangibile

  • 3 protocoale de colaborare în domeniul formării între organizațiile de trimitere și organizația gazdă
  • o pagină de Facebook a proiectului
  • 2 evenimente de diseminare a rezultatelor proiectului (iunie 2017, august 2017)
  • Un nou proiect Erasmus depus în anul 2017 de același consorțiu
  • Un proiect depus de FDLR în urma popularizării activităților proiectului

Rezultate intangibile

  • Noi competențe pentru formatori și coordonatori de stagii de practică în domeniul NLP
  • O mai mare implicare a participanților în dezvoltarea personală și a organizațiilor
  • Cunoașterea de metode inovatoare de formare, specifice spațiului portughez și european
  • Lărgirea orizontului cultural al participanților
  • Conștientizarea existenței spațiului european de învățare pe tot parcursul vieții
  • O mai bună înțelegere a relației dintre educația continuă și piața forței de muncă
  • Stabilirea de relații de colaborare cu formatorii portughezi
  • Îmbunătățirea calității, a excelenței în inovare și a internaționalizării la nivelul organizațiilor partenere
  • Un mediu cu un nivel ridicat de profesionalism în interiorul organizațiilor
  • Dorința de a continua participarea la activitățile și proiectele organizate prin programul Erasmus +.

Competențe dobândite în cadrul cursului:

  • Capacitatea de a înțelege conceptul de NLP
  • Capacitatea de a înțelege și identifica contextele în care tehnicile NLP pot fi folosite (în special in procesul de formare-training)
  • Cunoașterea beneficiilor utilizării tehnicilor NLP – aplicabilitatea în contextul formarii
  • Cunoașterea și înțelegerea pilonilor teoriei NLP
  • Recunoașterea premizelor NLP în diferite contexte de comunicare
  • Folosirea elementelor NLP în comunicare și în prezentări
  • Înțelegerea și experimentarea conceptului de stare de excelență
  • Înțelegerea modelului TOTE pentru o prezentare de succes – în context de formare – training
  • Înțelegerea modelului de comunicare NLP și cum este acesta folosit în formare – training
  • Înțelegerea și recunoașterea sistemelor de reprezentare
  • Identificarea și dobândirea de noi competente de comunicare non-verbala ce pot fi folosite în formare
  • Înțelegerea conceptelor de relație de încredere și influentare reciproca (pacing, rapport, leading)
  • Înțelegerea modelelor de dezvoltare a grupurilor, conform NLP
  • Înțelegerea conceptului de gândire sistemică și dinamică a muncii în echipă
  • Înțelegerea și aplicarea conceptului NLP “implică, încurajează și motivează” în activitatea curentă.

Testimoniale:

“Garanția acestui curs este experiența personală și profesională, dăruirea și pasiunea formatorilor portughezi, calitatea procesului de învățare (un mod extrem de practic de abordare a temelor, materie  livrată gradual, grupă restrânsă). Am trăit pentru o săptămână într-o cultură senzațională, ospitalitatea tipică a poporului portughez îți permite să te simți ca un oaspete oriunde te duci.   Am avut o experiență care mi-a deschis mintea pentru următoarea!”

Loredana Neagu

“Structura cursului a fost una fluentă, interactivă. Am primit informații de bună calitate, am învățat și descoperit concepte noi, tehnici de autocunoaștere și evoluție deosebit de valoroase pentru orice persoană dornică de transformare personală.  În cadrul cursului am avut ocazia  de a descoperi lucruri noi despre colegii mei. Prin aplicarea  conceptelor NLP,  Judite ne-a ajutat să ne descoperim  și să ne cunoaștem mai bine echipa.”

Mugur Mircescu

Vă mulțumim pentru interes și vă invităm să participați la Programul Erasmus +!